Nieuw Zeeland is geweldig!

22 november 2016 - Ngunguru, Nieuw-Zeeland

Even een korte update nu we wifi hebben: we hebben het erg goed naar ons zin! (Foto's op de blog en op instagram)

De reis was lang, maar al snel vergeten dankzij het warme welkom van Pete en Nila, waar we twee nachten verbleven via Airbnb. Auckland is een leuke stad, maar we komen hier voor de natuur, dus we hadden zin om de auto op te halen. De auto is echt fantastisch, met alles erop en eraan. Ook het links rijden went erg snel. In de afgelopen dagen hebben we de noordpunt van NZ door gereisd, waarbij de indrukwekkend grote Kauri bomen hebben gezien; gecampeerd hebben aan het strand, aan een helder meer en op een heuveltop; en bij Cape Reigna zijn geweest waar de Tasman zee en pacific ocean bij elkaar komen. Ook hebben we ge-sand surft op 90 miles beach, de rainbow falls gezien en ontspannen bij Bay of Islands. Morgen gaan we de onderwaterwereld bij Poor Knights Island bekijken!

Wat ons opvalt is dat Nieuw Zeelanders erg behulpzaam zijn en graag meedenken. Waar we ook komen, we worden altijd gevraagd waar we vandaan komen en als we vertellen dat we drie maanden NZ willen ontdekken krijgen we de beste tips. Bijvoorbeeld van de man bij de Ribs n Steaks, die zelfs na ons gesprek nog met een lijst kwam aanzetten met de adressen erbij, of de 90 jarige vrouw die met twee dochters ook fish&chips zat te eten en ons precies wist te vertellen wat we in Bay of Islands moesten zien! We vinden het super leuk om die verhalen en tips te horen en verwachten er nog vele op te volgen.

1. Ilse:
    24 november 2016
    Hi, Ik ga jullie verhalen ook volgen! Ik herken veel in de typisch nieuw Zeelandse manier van omgang. Hi, how are you doing is Volgens mij vergelijkbaar met ons Hallo hoe gaat het? (Zonder een echt antwoord te verwachten). Ze zijn wel echt behulpzaam. Schrijf vooral verder want dan beseffen wij ons hoe ons leven verder gaat zonder de tijd goed te realiseren en hoe jullie genieten. Veel liefs, Ilse
  2. Koen:
    9 december 2016
    He happy campers!!
    Heel leuk om te lezen! De meeste mensen gaan nu ongeveer naar huis en jullie hebben pas 3 weken van de 3 maanden gehad! Dat moet een heel fijn gevoel geven!
    Geniet ervan daar!
    Ciao
  3. Oma Katerberg:
    11 december 2016
    Hallo Debora en Reinier, bedankt voor jullie foto's, heel lief. Op tv zag ik een programma over NZ. Prachtig!
    Leuk dat jullie zo genieten. Liefs van oma K. ☘️