De laatste weken

14 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Na drie fantastische maanden reizen zijn we nu weer terug in het koude Nederland.
De laatste weken hebben we wat rustiger aan gedaan. Op ons gemak hebben we Mount Cook bezocht (de hoogste berg van NZ) en naastgelegen meren Lake Pukaki en Lake Tekapo. Deze twee meren hebben heel bijzonder melkachtig water met een fel blauwe kleur wat uitlokt tot zwemmen. Echter we zijn niet verder gekomen dan een snelle dip, want deze gletsjerwater bergmeren zijn steenkoud. Bij Lake Tekapo zijn we weer een paar dagen gebleven om ook de spa te bezoeken en een mooie wandeling over Mt John te maken. Deze berg geeft een fantastisch uitzicht over de omgeving maar was wel een zware beklimming. Dit merk je vooral op de terugweg wanneer je hordes zuchtende en steunende wandelaars tegen komt (wij hadden het ook zwaar hoor).

Dan is het echt tijd om afscheid te nemen van het binnenland. Via Timaru en Ashburton rijden we naar Akaroa op de Peninsula bij Christchurch. Akaroa is een Frans settlement en deze invloeden zijn te herkennen. Het is een pitoresk dorpje waar we souvenirs shoppen en uitgebreid lunchen. We slapen die avond in Little River op een camping waar veel bijzondere dingen te vinden zijn: een chinees dorp gebruikt voor een film, een giant swing enkel voor volwassene en leuke uitzichtpuntjes. In Little River gaan we ook creatief aan de slag met een cursus bone carving. In 3 uur tijd maken we van een vormloos bot een mooie keting, erg gaaf om te doen.

De laatste dagen naderen en we maken ons op voor Kaikoura waar we gaan whale watchen. Tijdens de autorit erheen zien we duidelijk de schade van de aardbeving. We nemen met 3 nachten ruim de tijd om van het strand te genieten, crayfish te proeven en een schapen scheer show te zien. Het whale watchen per boot gaat helaas niet door, maar met het alternatief whale watchen per vliegtuig zien we 5 of 6 verschillende walvissen en ook nog dolfijnen.

Het avontuur komt nu echt bijna ten einde. In Christchurch spreken we af met Frans en Thea die ons Christchurch en omgeving laten zien. De dag erna nog een laatste museum en botanische tuin en dan moeten we er echt aan geloven: inpakken.

Na 30 uur vliegen worden we warm onthaalt op Schiphol, het weerzien met familie is erg fijn. Hiermee is ons avontuur echt ten einde gekomen. Bedankt voor het lezen van de blog, alle interesse in ons welzijn en onze belevenissen. We hopen jullie snel weer te zien!

Liefs, Reinier en Debora

1. Marjan:
    18 februari 2017
    Wat een mooi avontuur is het. Tot volgende week Reinier. Zie er naar uit. Marjan